تبلیغات
ماه تی تی (سایت محمدعلی صنیعی) - مطالب مرداد 1392
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

ن : محمدعلی صنیعی
ت : شنبه 19 مرداد 1392

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبای حامد زمانی به نام امام رضا

شعر: پیمان طالبی و حامد زمانی / تنظیم : نیما نور محمدی

 میکس و مستر: رضا پور رضوی




:: مرتبط با: دانلود ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : شنبه 19 مرداد 1392
آنهائی كه شُوقاً إلَی الله، حُبّاً لله، شُكراً لله عبادت كردند، جائزه را از دست بی دستی خدای سبحان دریافت می‌كنند و آن هم محبوبیّت است و كرامت را به آنها عطاء می‌كند؛ وقتی محبوب الهی شدند، هم از گزند دوزخ مصون اند، هم از فیض و فُوز بهشت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ماه مبارك رمضان یك وحدت جمعی دارد؛ گذشته از اینكه هر روز تكلیف جدا و مستقل دارد و روزه گرفتن اش لازم است، مجموع این ماه یك وحدت خاصّ دارد كه قرآن كریم از او اینچنین یاد كرده است: مَنْ شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهرَ فَلیَصُمْهُ (۱). كسی كه در ماه مبارك رمضان شاهد و حاضر بود و مسافر بود، این شهر را، این ماه را روزه بگیرد. لذا وظائف خاصّی برای شب هاست؛ دستورهای مخصوصی برای روزهاست؛ این وحدت جمعی ماه مبارك رمضان با فرارسیدن اوّل شوّال، فطر او فرا می‌رسد.

بنابراین همانطوری كه هر روز پایانش افطار است، این ماه هم پایانش افطار است و روز عید فطر افطار این ماه است؛ این مطلب اوّل.

مطلب دوّم آن است كه این روز را خدای سبحان عید رسمی مؤمنین قرار داد. از دعای نورانی امام سجاد در وداع ماه مبارك رمضان بر می‌آید، چنین كه در دعاهای قنوت نماز عید فطر هم بر می‌آید كه خداوند این روز را عید قرار داد؛ كه جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عِیداً (۲)، لِلمُؤمِنینَ عِیداً (۳).

مطلب بعدی آن است كه عید به معنای نشاط و سرور نیست! چون سُروراً عطف بر عید شده است و جدای از اوست. در صحیفة سجادیّه دارد عِیداً وَ سُروراً؛ این عید گرچه با (یا) استعمال شده است، ولی اصل اش (واو) ای است نه یائی! شاید یائی هم اصلاً نباشد! این عادَ یَعُودُوا است؛ كه معاد هم از همین لغت است، و مُعید بودن خدای سبحان هم از همین لغت است. كه عید از عُود و رجوع مجدّد است. خدای سبحان نام مباركی دارد به نام مبداء و مُبدع و نام مبارك دیگرش مُعید است كه او بر می‌گرداند. یوم عید یوم رجوع إلَی الله است.

لذا دستورهائی كه مربوط به خطبه‌ها و سخنان امام نماز عید هست، این است كه: شما وقتی از منزل هایتان بیرون می‌روید به طرف مصلّی، آن حالت زنده شدن از قبر را در نظر بگیرید كه یك ترسیمی از معاد است. منتها خدای سبحان اگر بخواهد به صورت مُعید تجلّی تامّ داشته باشد، جریان معاد پیش می‌آید؛ و اگر گوشه ای از آن نام تجلّی بكند، «عید فطر» ظهور می‌كند. این عود و رجوع بنده است به طرف خدای سبحان.

كسانی كه روزة این ماه را گرفتند و توفیق انجام وظیفه داشتند، بر می‌گردند، جائزة خود را از خدای سبحان دریافت می‌كنند. لذا شب عید فطر و روز عید فطر به عنوان «لِیلَهُ الجَوائِز» یا «یُومُ الجَوائِز» هست كه اگر گفته شده است:

ادامه مطلب

:: مرتبط با: قرآن و معارف ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : پنجشنبه 17 مرداد 1392
ه گزارش پیشرفت پرس، عصر یک روز از ماه رمضان برای مصاحبه با حاج حسین سازور به حسینیه موج الحسین رفتیم. در اتاقکی که در انتهای حسینیه است از ما استقبال کرد و همان طور که مشغول هماهنگی برنامه افطار پنجشنبه هایش بود مصاحبه را شروع کردیم. صریح و شفاف و محکم حرف می زند و تاکید می کند که همه اش را چاپ کنید. حاصل دیدار 2 ساعته مان پیش روی شماست.
 
* ماه رمضان، بهار بندگی است
 
هر کسی از ماه رمضان برداشتی دارد. «هر کسی از ظن خود شد یار ما» یک عده ای ماه رمضان را به گشنگی و تشنگی، عده ای به قرآن و دانستن این که رمضان بهار قرآن است، عده ای به شب زنده داری که رمضان ماه مناجات است و سحرهای باقیمتی دارد. مجموع این ها را که جمع کنیم ماه رمضان ماه بهار بندگی است. ماهی که اگر کسی بخواهد قدمی در بندگی بردارد زود به مقصد می رسد. چون شرایطش را خدا فراهم کرده است. شرایطی را که خدا فراهم می کند معلوم است که این شرایط از دسترسی بشر دور است ولی خدا این شرایط را فراهم می کند. به طور مثال این که خداوند می فرماید در ماه رمضان من دست و پای شیطان را می بندم. درهای جهنم را می بندم. درهای بهشت را باز می کنم.تمام نفس های شما را عبادت می نویسم.
ادامه مطلب

:: مرتبط با: پیرغلامان حسین ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : پنجشنبه 17 مرداد 1392
می گفت در همان اوائل مرحوم کافی یک دهه در مدرسه منبر می رفت . لحن منبر کافی او را مجذوب خودش کرده بود و همین امر پایش را به وادی مداحی باز کرد.

حاج منصور نورایی، متولد سال 1338 هجری شمسی در محله ی چهارراه سیروس تهران،دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی. می گوید مداحی را تقریبا از سال 48 شروع کرده یعنی از ده سالگی . از همان زمانی که درس های طلبگی را در مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی آغاز کرده بود. می گفت در همان اوائل مرحوم کافی یک دهه در مدرسه منبر می رفت . لحن منبر کافی او را مجذوب خودش کرده بود و همین امر پایش را به وادی مداحی باز کرد. البته از هدایت های مرحوم حاج آقا جواد حاج حسن (محبی) که هم محله شان بود بی نصیب نماند و از محضر ایشان هم بهره اخلاقی میبرد و هم مداحی را بیشتر می آموخت .


برای ما کمی از مرحوم حاج آقا جواد حاج حسن بگویید؛ انگار ایشان خیلی روی شما تاثیرگذار بودند؟

مرحوم حاج آقا جواد حاج حسن توی کوچه ما می نشست . خوب ایشان خیلی وارسته بودند. از محضر حاج آقا جواد هم استفاده ی اخلاقی می کردم و هم مداحی را از ایشان  یاد گرفتم . ایشان استاد این کار بود . آقا ماشااله عابدی،حاج ذبیح اله سلطانی،حاج حسن عابدی و خیلی  از اینها دست پرورده ی ایشان هستند .

ایشان خیلی می فرمود که پول برای منبری ندهیم و می گفت خودت را آماده کن که هر وقت منبری نیامد خودت منبر بروی و می گفت هیئتی خوب است که پول به منبری و مداح ندهد و مردم برای هیئت گرفتن به زحمت نیفتند . افراد رو گزینش می کردند ، تربیت می کردند و بعد مسئولیت می دادند.


ادامه مطلب

:: مرتبط با: پیرغلامان حسین ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : چهارشنبه 16 مرداد 1392
در مجلس امام حسین (ع) همه چیز دست به دست هم داده است تا ما شاعر شویم. شک نکنید همه هیئتی‌ها شاعرند؛ منتها باید خودشان بخواهند.

 

اشاره:

شاید بیش‌تر مخاطبان نشریه هیات با سید حمید رضا برقعی آشنا باشند و نیاز به صحبت‌های اولیه نباشد؛ بنابراین اگر اجازه بدهید ورود ما از قسمت دیگری باشد. ما با شاعری هم‌سخن هستیم که او را با شعر آیینی می‌شناسند. پس زمان را معتنم شمرده و در این مجال کوتاه، بیش‌تر به سراغ اندیشه‌ و باورهای یک شاعر آیینی برویم.

در این سال‌ها که شعر جوان دچار نوعی تکرار شده است، شعر آیینی در اوج شکوفایی و پویایی به سر می‌برد و شاعران زیادی تمایل به حضور در این عرصه را دارند. جوانان مشتاقی که در حوزه‌ی شعر آیینی طبع‌آزمایی می‌کنند، اتفاقات جدیدی را رقم زده‌اند که عناصر و فضاهای شعر مذهبی را تغییر داده و از شعارزدگی و مضامین کلیشه‌ای رها شده‌اند. از آن جمله است سید حمید رضا برقعی که اشعارش نمونه‌ی موفقی از شعر آیینی با مضامین و زبان جدید است. اشعاری که لبریز از تازگی است و خواندنش برای هر نوع مخاطبی لذت‌بخش است.

سید حمید رضا برقعی مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در شهر مقدس قم متولد شد. نقطه‌ی عطف زندگی وی در دوران نوجوانی و جوانی، وارد شدن به هیئات و حضور فعال در جلسات مذهبی می‌باشد؛ اتفاقی که به نوعی تعیین کننده‌ی آینده‌‌ی او نیز بود. برقعی -آنگونه که خودش می‌گوید- پس از بازگشت از کربلا نوحه‌ای می‌سراید که سفرنامه‌ی زیارت بوده است و این می‌شود شروع جریان شاعری‌اش. علاقه‌‌ به شعر مذهبی و تاثیر تنفس‌ در مجالس اهلبیت با طبع جوشان او گره می‌خورد و باعث پیشرفت سریع او در این عرصه و قوت روز‌افزون اشعارش می‌شود.

برقعی در اشعارش صرفا مدح و مرثیه‌ی اهلبیت را بیان نمی‌کند؛ بلکه با بکارگیری عناصری آشنا، ذهن را به واقعه یا اتفاقی خاص پیوند می‌زند و مخاطب با پرسه در خیال شاعرانه‌اش، خود را به اهلبیت نزدیک‌تر می‌بیند. آن چنان که گاهی شعر، زیارت نامه‌اش می‌شود.

شاید بتوان بیشترین موفقیت سید حمید رضا برقعی را در استقبال عموم از شعرش دانست، این که هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای از شعر او لذت می‌برد؛ اما هنر برقعی در آن است که توانسته نظر مخاطب حرفه‌ای شعر را نیز به خود جلب کند و فعالان در عرصه‌ی شعر و ادبیات هم شعر او را بپذیرند. در واقع برقعی متناسب با نظر عموم شعر نمی‌سراید اما سلیقه‌ی مخاطب را با شعر خوب و سطح بالا ارتقا می‌دهد و به لذت بردن از شعر سالم و صحیح وا می‌دارد. نمونه‌ی روشن آن، شعری است که سال ۱۳۸۶ در برابر مقام معظم رهبری قرائت کرد و با استقبال گسترده‌ی مردم روبرو شد؛ از آن طرف استقبالی که در جوامع ادبی نیز از این شعر به عمل آمد بسیار چشمگیر بود و اساتید و صاحب نظران زیادی از آن سخن گفتند.


ادامه مطلب

:: مرتبط با: پیرغلامان حسین ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : پنجشنبه 10 مرداد 1392
مداح 6 ساله ای  که همه را متعجب کرد

عقیق: همزمان با دومین شامگاه ماه مبارک رمضان و در دومین شب از اجرای

چهارمین دوره جشن رمضانی

در آستان جانان» در بوستان جوانمرادان ایران بیش از 5 هزار نفر از روزه‌داران حاضر در مراسم در برابر مدح خوانی خردسال‌ترین هنرمند محب اهل بیت(ع) مبهوت و شگفت زده شدند و اشک شوق از چشمان آنان جاری شد.

در این مراسم که از ساعت 21 در محل اجتماعات بوستان جوانمردان برگزار شد، مداح 6 ساله با اجرای مداحی در وصف امیرالمومنین(ع) برای ساعتی تمامی هزاران بازدید کننده از این بوستان 50 هکتاری را در یک جا جمع کرد و با طنین آوای روحانی خود حال و هوایی معنوی به مراسم بر آستان جانان بخشید.

موسوی زاده هم چنین با حضور پدر و مادر جوان خود که سید مهدی تنها فرزند آنان است، در برابر هزاران روزه‌دار حاضر در مراسم مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

سید محمدمهدی موسوی‌زاده شاگرد کوچک حاج محمود کریمی مداح پیشکسوت کشورمان است که تاکنون در بسیاری از مراسم‌های دینی از جمله در حرم امام رضا(ع) در کنار استاد خویش مداحی کرده است، وی حافظ 3 جزء از کلام الله مجید و برگزیده پنجمین همایش نوگلان حسینی(ع) است.





:: مرتبط با: پیرغلامان حسین ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : شنبه 5 مرداد 1392
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.