تبلیغات
ماه تی تی (سایت محمدعلی صنیعی) - مطالب فروردین 1392
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

بازیگران عرصه سیاسی برای اینكه رقابت سیاسی سالمی داشته باشند باید به مجموعه‌ای از اصول توجه كنند و رهبر انقلاب اسلامی نیز اصول رقابت سیاسی سالم را طی بیست دو سال اخیر تبین كرده‌اند. در ادامه باید ها و نبایدهای یک رقابت سالم را می خوانیم:

الف:بایدها
۱- رقابت انتخاباتی در چهارچوب نظام باشد
 این انتخاباتها یكى از بزرگترین محسّناتش این است كه از ركود جلوگیرى میكند. بهترین شكل ادامه‌ى یك نظام اجتماعى این است كه در عین ثبات، تحول داشته باشد. ركود بد است و ثبات خوب است. ثبات یعنى استقرار؛ یعنى این چهارچوب، این هندسه، در جاى خود محفوظ باشد، مستقر باشد، ریشه‌دار باشد؛ در عین حال در داخل این چهارچوب، تحولات، مسابقات و رقابتها وجود داشته باشد. این بهترین شكل است كه كشتى نظام در دریاهاى طوفانى بتواند بدون دغدغه حركت كند. «و هى تجرى بهم فى موج كالجبال»؛ این درباره‌ى كشتى نوح است. كشتى حركت میكند، در بین امواج گوناگون هم هست؛ لیكن این امواج سهمگین نمیتوانند استقرار او را از بین ببرند. این استقرار بایست وجود داشته باشد. البته در درون این استقرار، در درون این چهارچوب، تحول وجود دارد.
 بنابراین همه‌ى تحولات باید در چهارچوب باشد. اگر چنانچه كسى وارد میدان رقابت انتخاباتى و مسابقه‌ى انتخاباتى بشود، اما بخواهد چهارچوب را بشكند، او از قاعده‌ى نظام خارج شده است، از قواعد حركت انتخاباتى خارج شده؛ این غلط است، این درست نیست. باید همه چیز در چهارچوب نظام باشد. این چهارچوب، قابل تغییر نیست. ۱۳۸۸/۱۲/۰۶

ادامه مطلب

ن : محمدعلی صنیعی
ت : شنبه 31 فروردین 1392

صدا همون صدا بود
صدای شاخه‌ها و ریشه‌ها بود

بهار بهار چه اسم آشنایی

صدات میاد اما خودت کجایی
وا بکنیم پنجره‌ها رو یا نه
تازه کنیم خاطره‌ها رو یا نه

بهار اومد لباس نو تنم کرد
تازه‌تر از فصل شکفتنم کرد
بهار اومد با یه بغل جوونه

عیدو آورد از تو کوچه تو خونه
حیاط ما یه غربیل باغچه ما یه گلدون
خونه ما همیشه منتظر یه مهمون

بهار بهار یه مهمون قدیمی
یه آشنای ساده و صمیمی
یه آشنا که مثل قصه‌ها بود
خواب و خیال همه بچه‌ها بود
آخ که چه زود قلک عیدی‌هامون
وقتی شکست باهاش شکست دلامون

بهار اومد برف‌ها رو نقطه چین کرد
خنده به دلمردگی زمین کرد

چقدر دلم فصل بهارو دوست داشت
وا شدن پنجره‌ها رو دوست داشت

بهار اومد پنجره‌ها رو وا کرد
منو با حسی دیگه آشنا کرد
یه حرف یه حرف حرف‌های من کتاب شد
حیف که همش سوال بی‌جواب شد

دروغ نگم هنوز دلم جوون بود
که صبح تا شب دنبال آب و نون بود

اطلاعات
نام آهنگ: بهار بهار
نام آلبوم: غزل
خواننده: تورج شعبانخانی (تولد 1329 ه.ش)
آهنگساز: تورج شعبانخانی
تنظیم‌کننده: حمید صدری
شاعر: محمد علی بهمنی
فرمت و کیفیت: (
MP3 (128 kbps
حجم فایل: 4.88 مگابایت
مدت آهنگ: 5:23 دقیقه
پسورد فایل فشرده:
www.didarweb.ir
دانلود فایل




:: مرتبط با: دانلود ,
:: برچسب‌ها: دانلود آهنگ بهار بهار با صدای تورج شعبانخانی ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : جمعه 9 فروردین 1392
سنگین ترین روایت تاریخ

سنگین ترین روایت تاریخ اهل بیت

باید برای روضه دلی دست و پا کنم

خون گریه می کنم به هوای نگاه تو

تا حق اشکهای شما را ادا کنم

 

من از حکایتت چه بگویم که بعد تو

قدّ فرشته های خداوند هم خم است

کو آن قلم که وصف صفات تو را کند

مادر برای وصف تو این بیت ها کم است

 

روضه دوباره دور سرم چرخ می زند

وقت زحال و روز وخیمت نوشتن است

شاعر بیا که وقت زیارت رسیده است

خون گریه کن که وقت مصیبت نوشتن است

 

شیطان میانه دارِ چنین هتک حرمتی

در اجتماع اینهمه نامحرم حسود

بیعت شکن٬سقیفه ای و تازیانه زن

در بین آن جماعت نامرد کم نبود

 

حتما برای غصب ولایت رسیده اند

دشمن چقدر کینه ای و بی مروّت است

هیزم تمام عرض گذر را گرفته است

اینها برای خانه ی وحیِ نبوت است؟

 

با گریه گفت باغ فدک را نمی دهم

دیگر به درب خانه ی مولا لگد نزن

از دختر رسول خجالت نمی کشی؟

بس کن دگر به شوهر من حرف بد نزن

 

با کینه ای که ریشه ی آن جنگ خیبر است

در را شکست فاطمه حتّی تکان نخورد

آهسته گفت فضّه خذینی و یا علی

از پشت در به خاطر مولا تکان نخورد

 

مسمار لعنتی نفسش را گرفته بود

آتش به قصد صورت ماهش زبانه زد

یا ایها الرسول کجایی که دشمنت

بر بازوی حبیبه ی تو تازیانه زد

 

بس کن دگر جسارت از این بیشتر نکن

بر بانویی که آیه ی قرآنی خداست

بگذر زقتل انسیه ی حضرت رسول

زن را زدن به رسم مسلمانی کجاست؟

 

هفتادو پنج روز پر از درد بعد از آن

راوی نگفت فاطمه با پهلویش چه کرد

هفتادو پنج روز نگاه از علی گرفت

حتی شکایت از ورم بازویش نکرد...

ازشاعر اهلبیت(ع) عبدالحسین مخلص آبادی




:: مرتبط با: اهل بیت ,
:: برچسب‌ها: ک شعر زیبا در مصیبت حضرت زهرا سلام الله علیها ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : جمعه 9 فروردین 1392



چه تعبیری خــــدا

 درنقطه دارد که تفسیری جدا هر نقطه دارد

به تعداد بهار عمر زهرا(س) همین اندازه کوثر نقطه دارد . . .

(سوره ی کوثر ۱۸ نقطه دارد)

اس ام اس و پیامک شهادت حضرت فاطمه (س) - www.radsms.com


گلم را با غم مادر نوشتند

غبار چادر خاکی نوشتند


خدا بر بیرق عشاق
زهرا(س)

نوشت این طایفه شاه بهشتند

..





:: برچسب‌ها: خدا بر بیرق عشاق زهرا(س) نوشت این طایفه شاه بهشتند ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : یکشنبه 4 فروردین 1392
 فاطمیت؛ دکترین فاطمی

در این قسمت ازمباحث "مقدمه ای بر دکترین معصومین(ع) در ساخت سیاست خارجی" دکتر حسن عباسی به تشریح شرایط سیاسی و اجتماعی پس از رحلت پیامبر(ص) پرداخته و نقش حضرت زهرا سلام الله علیها را در این برهه حساس مورد بررسی قرار می‌دهد و با نگاهی تطبیقی این موضوع را در ساختار مدیریت استراتژیک تحلیل کرده و شرایط یک جامعه فاطمی را تبیین می‌کند.

 فاطمیت؛ زن، سیاست، تمدن

دانلود
.: کیفیت خوب. +

 فاطمیت؛ آتش و یاس

دانلود
.: کیفیت خوب. +

 فاطمیت؛ جامعه فاطمی

دانلود:
.: کیفیت خوب. +

 




:: مرتبط با: اهل بیت ,
:: برچسب‌ها: فاطمیت؛ دکترین فاطمی ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : جمعه 2 فروردین 1392

به گزارش فرهنگ نیوز، نماز جماعت از جمله اعمالیست که در قرآن و روایات معصومین به آن سفارش شده است. مانند آیه ۴۳ سوره بقره:  وَ‌أَقِیمُوا الصَّلَوةَ وَ‌ءَاتُوا الزَّكَوةَ وَ‌ارْكَعُوا مَعَ الرَّ‌كِعِینَ ( و نماز را به پاى دارید و زكات را بدهید و با ركوع كنندگان ركوع كنید) که با کمی تامل در این آیه می توان دریافت، امر به رکوع کردن با دیگران دلیلی بر به جماعت خواندن نماز است. در ابتدای آیه نیز خداوند به جای " خواندن " نماز، از " به پا داشتن" استفاده کرده است که از این نکته می توان دریافت، علاوه بر وظیفه نماز خواندن، برپایی آن در جامعه و بین افراد نیز سفارش شده است. از طرفی برپایی نماز، علاوه بر خواندن اذکار، مفهوم برپایی ارکان مهم آن نیز بوده است که مهمترین آن توجه و حضور قلبی در پیشگاه خداوند است. نتیجه ی این گونه برپایی، تاثیر مثبت در روح و جان آدمی است.

 در بین روایات نیز موارد بسیاری دیده می شود که در موضوع ثواب آن می توان به این روایت اشاره کرد: اگر یك نفر به امام جماعت اقتدا كند، هر ركعت از نماز آنان، ثواب صد و پنجاه نماز دارد و اگر دو نفر اقتدا كنند هر ركعتى ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بیشتر شوند، ثواب نمازشان بیشتر مى‌شود تا به ده نفر برسند وقتى عدّه آنان از ده نفر گذشت، اگر تمام آسمان‌ها كاغذ و دریاها مركب و درخت‌ها قلم و جن و انس و فرشتگان نویسنده شوند، نمى‌توانند ثواب یك ركعت را بنویسند.( محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج۸۵، ص۱۴; توضیح المسائل مراجع، ج۱، ص۷۹۵، مسئله ۱۳۹۹).


ادامه مطلب

:: مرتبط با: اهل بیت ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : جمعه 2 فروردین 1392



:: مرتبط با: سیاسی ,
ن : محمدعلی صنیعی
ت : پنجشنبه 1 فروردین 1392
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.